torsdag 17. mars 2011

Votter og sokker

Svigerfar klaget over at ullvottene svigermor strikker til han går hull i alt for fort. Og da måtte jo jeg tilby meg å strikke nye til han. Jeg har strikket de i Perfect på pinne nummer tre og håper de varer en stund før det blir hull i de. 





Jeg har hatt mønsteret til Kerttu-sokker liggende lenge, sikkert flere år og av en eller annen grunn trodde jeg de var vriene å strikke. Ja det fant jeg på helt uten å lese mønster eller noe slikt. Men her om dagen fant jeg mønsteret og satte igang, og det må da være noe av det enkleste jeg noen gang har strikket. 
Dette paret er strikket i Sportsgarn fra Viking, på pinne nummer tre, myke og gode ble de og de sitter veldig godt på foten.
Neste par er på pinnene, denne gangen i Perfekt.



Pakke i posten i dag. Hurra, like moro hver gang. Disse skal bli til maskemarkører når bare resten av dillet mitt kommer dalende ned i postkassa mi. 



Jeg driver å maler ting og tang her i huset om dagen. Så jeg lufter og fyrer som en gal for at ting skal tørke.
Nå skal jeg ikke gjøre mere fornuftig i dag, bare strikke og kose meg.

1 kommentar:

gyldenkron sa...

Flotte votter. Hvorfor slites de så fort da? Jobber han med votter på?
Herlige sokker :)