tirsdag 22. mars 2011

22. mars 2011

Jeg er en av de som liker å lage mange like ting. Hvis jeg finner et mønster jeg liker kan jeg strikke utallige utgaver av det. Og er det sokker er det jo bare toppen av lykke. Det er ikke noe annet jeg liker bedre å strikke enn sokker..


Så da har jeg strikket to nye par i mønsteret Kerttu. De blå er strikket i Perfect, på pinne nummer 3,5. Størrelsen er 39 og havner rett i salg/gave kassa mi.





Så par nummer to, disse er strikket i Sportsragg fra Viking, nydelig garn å strikke med, pinne nummer 3 og disse er også str 39, sånn ca. Disse slår følge med de blå til gave/salg kassa.
 





Jeg maler nå om dagene, jeg har alt for mange møbler i umalt furu og jeg misliker det virkelig. Men etter jeg var ferdig med å bygge hus der jeg malte tusen millioner meter med panel, har ikke malelysten vært på besøk hos meg. Men sist uke, da kjente jeg malelysten komme. Så nå er en sjenk, et bord og snart en kjøpmannsdisk, hvite. Jeg synes det ble såå fint og lyst og jeg skal male masse mere.
 





Ute skinner sola, det blåser veldig og det er topp for at tiner snøen fort. Her er masse snø enda men det er så godt å vite at det blir litt mindre for hver dag. Jeg gleder med så inderlig til vår og sommer, da skal jeg lage kjøkkenhage og mopeden skal på veien igjen. Juuhuu, jeg har mye å se frem mot.

Ha en flott dag alle sammen.

6 kommentarer:

Hege sa...

Så flotte sokker, og flotte farger på de :)

Niko sa...

NYDELIGE SOKKER. Ser fint ut det du maler også. Gleder meg til ferdig, ferdigbilde.

Fru Keilegavlen sa...

Flotte sokkar i fine fargar.

Leei sa...

Så flotte sokkar du har laga! Eg likar òg det garnet godt, har blitt nokre par i Vikinggarnet, ja.

Ha ein fin kveld!

Vibekes lille ullne sa...

Kan du ikke sende over litt av den "strikke-flere-av-en-ting" lysten til meg ;)

Fine Kerrtu-sokker, de står i strikkekøen min også.

Det blir utrolig forandring å male fra furu til hvitt. Morsomt når det blir så fint! :)

Inger sa...

For noen skjønne sokker du har strikket! Nydelige farger også :)