fredag 27. juni 2008

27. juni 2008


Jeg har fått bok i posten. Og det er like gøy hver gang. Denne boka var ikke så himmla fin men noe var der som jeg likte. Blant annet en søt sommertopp som nok kommer på pinnene om ikke så lenge.




Dette er strikketøyet mitt nå om dagen. Det er en helt enkel topp. Og mønsteret har jeg funnet i et Alt om håndarbeid fra 1981.


Og her er en ferdig topp. Men den er ikke kommet lengre enn at det ligger i bløt. Den ble fin og, utrolig nok, passelig. Jeg har virkelig strikket mye rart som ikke passer.


Til søndag skal vi feire Gubben, så i dag har jeg bakt fire spiral-loff. Så da blir det smørbrød og kake på gjestene.


Og til slutt litt blomsterpynt til helga.


Jeg ønsker alle som er innom en inderlig god og hyggelig helg.

3 kommentarer:

Anonym sa...

ååå så koselig du har stelt det til.. loffen så jo bare helt farlig fristende ut..

Boken er jo bare herlig da, iallefall synes jeg det. hihi, men kan jo ikke være enig i alt..

Ønsker deg en herlig og kreativ helg med masse sol, kos og strikk.. Klem

Solveig sa...

Alltid spennende med nye bøker. må nok følge med på den toppen med oppskrift fra 1981. Jeg har også noen gamle Alt om Håndarbeide-blader. Ha en fin uke!

Anonym sa...

i fare for å virke litt "frekk", men HVORDAN baker du spiral loff..? *sukk , det er det den godeste loffen..

Ønsker deg en herlig uke.. og til fredagen så "flytter" vi opp til Øyne..