fredag 16. mai 2008

Nye strikkebøker.

I dag kom endelig pakken fra Capris. To flotte strikkebøker. Socks, socks, socks var ikke helt som jeg hadde tenkt, men det er en fin bok. Den andre er bare helt herlig. Masse flott som jeg vil strikke. Og veldig god forklaring på det å strikke to sokker samtidig. Det er det som er så flott med engelske bøker. De forklarer på en måte som er enkel å forstå.
Så nå er det valgets kval om hva jeg skal strikke først.
He-he, luksus problem.









Jeg deltar på en gjenbrukskonkurranse på Hobbyboden, der vi skal sy handlenett i stoff. Det er jo helt ut med plastposer nå for tiden.

Dette nettet har jeg sydd av mine gamle soveromsgardiner. Det er plass til masse i det og lett å brette sammen så det tar liten plass. Og det kan jo være greit for en skal jo gjerne ha med flere enn ett på handletur.




Så har jeg sydd ett lite nett i samme mønster. Det er sydd av mormors armforkle. Og jeg synes det stoffet er helt nydelig. Jeg har dette som favoritt for det er stort nok til å romme noen stor handlenett pluss litt annet man trenger på handletur.





Nå skal jeg gå å se over bunaden før den store dagen i morgen. Jaja, jeg er litt treg men skjorta er alt strøket. Og det er jo det som tar tid. Nemlig. Og gubbens skjorte er glatt og fin. Jeg har bakt spiral-loff og munker i dag. Laget pålegg til smørbrødene og er riktig så fint i rute.
*så fornøyd med meg selv*

Ha en fin kveld.

1 kommentar:

Anonym sa...

Fine nett i friske farger!