fredag 13. juni 2008

Skogbrann og folk som ikke bruker hodet

Nå raser Norgeshistoriens største skogbrann noen mil unna her. Her er så tørt og ENORM brannfare.

I pinsa brant det ned ca 4000 mål skog her i bygda. Og nå en mnd etter blusser det fremdeles opp og det slukkes stadig vekk nye små branner i brannfelte. Hele bygda går i redsel for en ny brann vi kan miste kontroll over.


Vi både kjenner og ser røyken fra brannen i Froland. Og så opplever jeg å komme over fiskerer som ligger i telt og bruker STORMKJØKKEN. Helvetes idioter !!! De har passert STORT skilt på vei inn med følgende tekst. STOR SKOGBRANN FARE !!!!! BÅL, GRILLING OG RØYKING FORBUDT Men de tror altså at ett STORMKJØKKEN er lov. Hvor i helvete har folk tankene sine? De lukter storbrannen og velger likevel og bruke åpne flammer.


Jeg ble rasende og ba de slokke øyeblikkelig ellers ble politiet kontaktet. Rett nok slokket de men regner med at de tenner igjen senere.


Det burde være en selvfølge å rette seg etter slike skilt og ALLE vet hvor ENORM skogbrannfare her er nå.


Så i natt skal jeg ikke bare være redd for torden og oppblussing av brann. Men også IDIOTER av noen folk. Nei jeg kommer til å ta flere turer inn og ser jeg åpne flammer igjen kontakter jeg politiet og ber de fjerne de. Ja faktisk så kommer vel bygdefolka å kjøre i kø innover for å passe på.


Slik så det ut her i går.


Som dere ser ligger det ganske mye røyk i lufta.

2 kommentarer:

Solveig sa...

Ja, vi har våknet opp til røyklukt flere dager som flere andre på Sørlandet. Skjønner godt din irritasjon over tankeløse, for ikke å si likegyldige mennesker.

Jane sa...

Utroligt så tankeløse folk er. Her i Nordjylland/Danmark har vi kunnet både se og lugte røgen fra jeres skovbrand. Det er uhyggeligt synes jeg.
Pas godt på jer selv!