mandag 9. juni 2008

9. juni 2008

Se den nydelige blomsten jeg har fått. Den bor på hagebordet mitt og gir meg glede hver dag.








Sånn på håndarbeidsfronten går det veldig sent om dagene. Her er jo så herlig varmt og da blir det litt mindre strikking. Jeg har startet på et Baktus-skjerf. Det tror jeg blir deilig å ha til høsten. Jeg strikker det i Fabel på pinne nr 2,75.










Så måtte jeg jo kjøpe det nye melkegarnet. Jeg tror ikke det blir noen favoritt for det knirker når en strikker av det og det lukter litt svakt surmelk.



Lurer på hvordan det lukter vått?

Hva jeg skal lage av dette garnet vet jeg ikke enda men noe blir det vel en vakker dag.

Og ja, jeg vet det går med 14 liter melk til en kilo garn og det er ikke rett å lage garn av mat med de matkrisene vi har.







Skjørtet mitt blir langsomt lengre. Garnet har veldig lett for å dele seg så jeg velger ikke dette garnet flere ganger. Men jeg synes fargen er herlig og jeg tror det blir tungt og fint når det er ferdig. Jeg strikker i Cotton Viskose fra Drops, bare for å ha nevnt det.



Og her er litt dårlig samvittighet, nesten. Garnmysteriet mitt ligger litt nede om dagen. Jeg er godt i gang med del 3 men i kveld kommer del 4 og jeg tror ikke jeg rekker det. Men plutselig en dag er jeg ferdig. Jeg aner virkelig ikke hva dette skal bli og er spent på resultatet.




Se, jeg har pyntet meg. Her står tær og fingre i stil. Jeg er ikke noen jåle men liker å ha lakkerte negler og om sommeren må jo tærne også pyntes.




I dag blir det fiskegrateng til middag. Lett og deilig. Og fryktelig godt.

Der er enda noen få strikketilbehørsvesker igjen. Bare se to innlegg lengre ned.

Jeg ønsker dere alle en fin uke.

4 kommentarer:

Lena sa...

Så nydelig blomst! Blomster er herlige, og det gjør en glad som du skriver:o) Så fine farger det blir på Baktus-skjerfet! Er spent på hva du lager av melke-garnet, helt utrolig at det kan bli garn av melk!! Og lakkerte negler på sommeren er flott! Han en fortsatt fin uke:-)

Anonym sa...

Så heldig du er som har fått blomster som gleder deg. Sånnt er veldig hyggelig. Da får du sikkert også litt inspirasjon til å finne på noe spennende med det nye garnet ditt - (er litt enig med deg i at det er betenkelig å lage garn av mat).. Men men - fin farge i allefall.

Ha en flott dag.

Anonym sa...

Koselig innlegg med litt av hvert gitt! Fiskegrateng hadde me her i uken, og det er såååå godt, laget stor form så me hadde i 2 dager!!! Hadde mandel potet til og brokkoli, nam nam!!! Stilig med pyntet tær enig i det! Kooos deg og ha en herlig mandag, blir spennende med mysteroet, kanskje me skjønner løsningen i kveld??? Gleder meg! Nyyyyt dagene! Klem og masse kooos fra Vibbedille

Anonym sa...

Nydelig blomster du har på bordet,gleder meg å se Baktus sjerfet dit ferdig.Melkegarnet så spennende ut ja tro hva du får ut av det.