tirsdag 6. mai 2008

6. mai 2008

I dag fikk jeg pakke i posten. Flere nye strikkepinner i bambus. Jeg må si at jeg blir mer og mer glad i å strikke på det. Det er sett pinner i 2,75, to rundpinner 80 cm i 2,75, en rundpinne 100 cm nr 4 og en rundpinne 100 cm nr 5. Jeg synes 2,75 er en prefekt størrelse for mange ganger er 2,5 litt lite og 3 litt mye. Selv om matallpinnene min også stadig er i bruk liker jeg bambus særlig godt til litt glatt garn.
Jeg har selvfølgelig bestillt pinnene mine her http://tuff.weblogg.no/. Liker greit hver gang.







Ellers så har jeg begynnt på ett nytt sjal. Dette skal bli sommersjalet mitt. jeg strikker det i Lucca Fino. Det er ett nydelig garn og jeg synes fargen er helt herlig.
Og en av de nye pinnene er alt i bruk. Jeg har kjøpt de 100 cm og tror det blir greit til sjal.





I morgen skal jeg begynne på vinterveden. Jeg har noen stokker liggende som skal kappes og kløyves. Så da er det bare å håpe at motorsaga starter. Alt slikt som skal startes med snor har jeg et litt anstrengt forhold til. Noen dager kan jeg nesten bli gal av motorsaga. Den er bare så umulig å starte noen ganger. Men bare den starter er vi gode venner. Og søren, musene har jo spist opp den ene innmaten i øreklokka på hjelmen min. Jaja, spist er spist, jeg får bare kjøpe nye.

Ha en flott uke alle sammen.

5 kommentarer:

Niko sa...

Nå har jeg vært langt nedover bloggen din en tur. Helt enig at alt som skal startes med snor er er tolmodighetsprøve og på lykke og fromme. Sveiva på vandpumpe er ikke noe likere. Fint sjal og de uglene formerer seg veldig fort her i bloggverdenen. Hilsen Niko

Anonym sa...

Jepp! Bambus er bra saker, men harmony wood er bedre;-) hehe, nå setter jeg deg på dyre ideer skjønner du:-P

Sjalet ser fint ut og etter det du skriver om motorsager er jeg glad min kjære liker å holde på med ved;-)

Jeg får bruke vedkløyveren da!! Og den digger jeg:-D

Strikkelaura sa...

Nydelig farge på sjalet!
Gratulere med nye bambuspinner :)

Anonym sa...

Det blir nok ett kjempefint sommersjal. Du må få ordnet øreklokkene ja, så øra holder:) Ha en fin dag!

Anonym sa...

Må stadig inn og beundre sjalene dine.. bare så nydelige..

Motorsagen her jeg ett heller anstreng forhold til ja.. de BRÅKER så vanvittig..

Hadde en nabo hjemme når jeg var yngre, og han synes kl 9 var en fin tid å starte motorsaga.. HVER SØNDAG...!!

Så nå skal vi oppover i helgen, så da vår du bare ligge unna sagen på søndag så vi får fred.. hihi.. (er jo ikke så langt unna..:-))

Ønsker deg en herlig musefri helg, med en motorsag som starter.... og masse kosestrikk..