tirsdag 20. april 2010

Sokker og tøfler


Det er bare ikke noe annet som er så moro som å strikke sokker. Sønnen min ønsket seg gule sokker. Så da gikk selvfølgelig mamma til butikken å kjøpte gult Perfekt garn. Og til guttesokker liker jeg Blueberry sokker. Fort og greit på tykke pinner.

De blå på bilde, som egentlig er turkis, er Silja og mønsteret er JayWalker.


Disse sokkene er mine. Liker sokker i spreke farger. De første er strikket i noe kampanjegarn fra EuroPris. Ikke bra garn, det blir veldig slaffsete. Strikket også et par lange sokker i blått til meg selv, men de ble bare større og større, så de arvet søsteren min.

De andre på bilde er strikket i Sportsragg fra Spar Kjøp. Helt nydelig garn, strikkes på pinne fire, så ett par sokker er ferdig på ett blunk. Skulle bare ønske de hadde ensfarget i det garnet.



Og til slutt, Bosnia-tøfler. Alle er strikket i Perfekt.


Og slik går nå dagene. Vi har enda alt for mye snø, det er isluft ute og jeg er tom for ved.

Men, jeg har nok garn og tusen ting jeg vil strikke. Og av en eller annen grunn la jeg opp til nok et par Bosnia-tøfler i dag. 


2 kommentarer:

Rigmor sa...

Mange flotte par sokker her :) og gult er kult, enig med guttungen i det ;) sportsragg må herved prøves ut ser jeg. Likte så godt fargene!!
Ha en flott uke videre!

Unknown sa...

Så herlige tøfler!