søndag 22. februar 2009

22.februar 09

Jaja, jeg har strikket meg påskesokker. Jeg har nemlig tenkt at det skal bli en varm og fin påske og da har jeg tenkt å sitte i solveggen, strikke, spise appelsiner og vifte med mine tær som er ikledd påskegulesokker.


Og dette er utsikten min fra kjøkkenvinduet i dag. Hjelpes meg, nå er det nok snø. Takskredet gikk i går kveld og da blir det slik. Jeg prøver å finne mot til å begynne å måke men har ikke klart det enda. Stuevinduet og verandadøra er også dekket av snø. Og jeg føler meg innestengt.

Jaggu godt jeg har strikketøy, ved og mat slik at jeg kan kose meg inne.


I syklubben jeg er med i, med det klingende navnet, Teflon Forreningen, har vi funnet ut at vi skal bli fryktelig glade i å brodere. Ja jøss, jeg liker ikke å brodere . Jeg ville at damen skulle ha en ordentlig plass å oppbevare alle broderinålene. Så da måtte jeg sy noen nålebrev. Og gaven ble mottat med glede og beundring. Til onsdag skal vi til en vennine av meg å lære hardangersøm. Søsteren min drømmer om å sy kaffeduk til tolv. Jeg satser på et bokmerke. Men uansett om vi bare kommer til å brodere littepittegrann så har vi det fryktelig koselig og moro når vi treffes. Og det er helt klart det viktigste.


Så da har jeg fått blogget litt igjen. Huff så treg jeg kan være. Jeg har liggende tre nålebrev ferdig klippet og tenker jeg får de ferdig i dag. Ellers har jeg tenkt å gå tur for å nye sola og jeg bør helt klart måke litt. 

Men jeg må jo også få med meg stafeten til gutta i dag. Når er det tro?

Ønsker dere alle en fin fastelavenssøndag. Bak boller, kok kakao og kos dere. Jeg tok fastelaven på forskudd og bakte boller sist søndag for da var guttungen hjemme.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Wow så mye snø... Vi har mye snø her også, men ikke på langt nær slike mengder som det ser ut for at du er blitt belemret med. Godt du kan kose deg inne :-)

Ha en fin strikkesøndag.

KATTEMORS KOSEKROK sa...

Flotte ting du har laget. Og vinduet ditt ser likt ut som et av våres. Vi kan ikke se ut vi heller pga snøen.