lørdag 6. desember 2008

Hjelp, jeg har en blogg

Ja tenk jeg hadde nesten glemt bloggen min. Jeg har bare ikke hatt lyst til å blogge og da gjør jeg det ikke. Så lat er jeg.
Men på strikkefronten har jeg ikke vært lat.
Jeg har strikket endel sokker. Det er bare det strikketøyet jeg liker best. Her er bilde av noen av de men noen er også reist fra hjemmet.



Nok ett sjal har jeg strikket. Kauni er garnet og jeg synes fargen er nydelig. Det er stort og godt og jeg har nå alt for mange sjal.hehe


Så har jeg strikket skjørt. Mønsteret er fra Feminin Strikk og dette var moro å strikke. Jeg har strikket det i Silja og det holder fasongen veldig fint. Fargen er mørkere i virkeligheten.

Vesten er også fra Feminin Strikk. Den strikket jeg på to kvelder. Raskt og enkelt. Jeg felte ermhullene på en annen måte for jeg synes den måten det var felt på i mønsteret var litt rar. Jeg har strikket den i Alpa fra Europris.



Så er det de to figurene mine. Ansiktet er ikke som jeg vil ha de men øvelse gjør mester. Når jeg bare får litt mere tid skal jeg lage flere.
Legg merke til at fruen har gebisset i neven.




Og slik går nå dagene. Jeg vever en del nå om dagene, noen julegaveer og nye filleryer til meg selv. Må si jeg koser meg når jeg sitter i veven. Det gir en egen ro det.
Jeg har også strikket mange par pulsvanter, det har vært en dille i høst. Men de har flyttet til nye hjem uten at jeg har tatt bilder.
Her er nyyyydelig vintervær i dag, ca halvmeter snø og sol. Jeg skal holde meg inne i dag, bare kose meg og strikke på russesokkene.

2 kommentarer:

Irene sa...

Her var det mye fint! De figurene var jo bare helskjønne da :-)

Anonym sa...

Så mye flott...
D har vært produktiv selv uten blogging :)
Kunne ikke annet en å le når jeg så gebisset :) :)