lørdag 16. juli 2011

Noen ganger strikker jeg ting som tar fryktelig lang tid. Denne jakka startet jeg på i Februar, strikket ganske jevt og trutt frem til jeg hadde igjen en halv arm, da la jeg den bort, helt til i går. Da fant jeg den frem og etter bare noen timer var jakka ferdig, trådene festet og knappene sydd i. 
Mønsteret heter Annabelle Cardigan, greit mønster å strikke men armene ble litt smale. Jeg har strikket i Pt5.





Noen sokker er det også blitt, begge parene er strikket i Perfect og mønsteret på de røde heter River Rapids Socks. Huff ja, tråder må jo festet på de stripete.


Oppvaskfiller, som jeg har heklet denne gangen. Jeg prøver å redusere bomullsgarnlageret mitt og da må det jo bli oppvaskfiller da. 


Noen av disse skal jeg gi vekk og en skal jeg ha selv for den ble så rar.



Ute skinner sola, og det må nytes i dag, for i morgen skal det bli regn igjen. Strikkepinnene mine er tomme og jeg vet ikke hva jeg vil strikke nå. Helst bør det være noe jeg ikke trenger å tellle og tenke så mye på for neste uke blir det litt farting. 
Nei jeg får lete videre.

Ønsker alle en strålende flott lørdagskveld.

4 kommentarer:

Fruen på Hellåsen sa...

Eg kunne gjøne kjøpt noen svarte strikka sokker a deg.... sånn litt lange å noen korte mæ fint mønster på!;) bare sånn viss du hadde lite å gjer!;) (så he eg ikkje gløymt vottane å sokkane eg skylde deg for...:)

KRØLLEMIKKEL sa...

Litt av en produksjon. Flott jakke. Ønsker deg en fortsatt god helg og sommer.

Nina sa...

Lekker jakke, Elisabet!

Festing av tråder er kjedelig, ja! Så langt det lar seg gjøre prøver jeg å "strikke-feste" de etterhvert.

Håper helgen i den flotteste bygd er bra! Snart ferie på oss!

Hilsen Nina

Snuppesnella sa...

Fin jakke ! Bra du gjorde den ferdig. ;)
Gode sokker og kluter. Slike kluter er mye bedre enn kjøpeklutene.

Ååå så er du jo så flink til å sy !