torsdag 2. juni 2011

2. juni 2011

Endelig har jeg fått strikket denne lua som jeg har vært på jakt etter en stund. Jeg synes den ble knalltøff og den passer perfekt. Om den blir min eller om jeg gir den vekk vet jeg ikke enda, og uansett blir det nok til at jeg strikker flere. 
Mønsteret er fra Sandnes garn, tema 01 barn/voksne.


 Det er ikke lett å ta bilde av lue uten hode inni så da måtte lampa mi gjøre nytten.



Jeg har jo strikket flere sokker, disse er Kerttu og er veldig enkle å strikke. De blå er pt5 og jeg har farget garnet selv, de lilla er Sokkegarn fra Gjestal, som jeg fikk i gave av Vivian og Henrik.




Jeg er slik som har med meg utrolig mengder ting når jeg skal på stranden, og dermed fant jeg ut at en meganett sydd i voksduk måtte være perfekt. Så tenkt, så gjort. 
Meganettet har følgende mål, bredde 42 cm, høyde  42 cm og siden er 21 cm. 
Jeg ser for meg at dette nettet også blir greit når jeg skal bort og ha med mye håndarbeid... og bøker og mønster og garn og drikke og alt det andre jeg bare må ha med.



Det kommer slike meganett til salgs etterhvert.

At det er Himmelspretten i dag kom som et sjokk sent i går kveld, huff så dårlig jeg er til å følge med. Så dermed er det litt magert med mat i hus for jeg hadde planer om handletur i dag. Heldigvis skal jeg på klubb i kveld og da blir det masse god mat. 

Ønsker dere alle en fin dag. 

3 kommentarer:

Margaret sa...

Du kan jo komme hit og få ei skjeve. ;)

Mirjam Dag sa...

Du e no utrolig kreativ å flink,ser dæ for mæ da vi va i Balcova,flittiglise.Klem fra mæ :)

KatrineH sa...

knalltøff lue.
har vært på jakt etter oppskrift til en slik selv. Takk for hefte-tips!