onsdag 4. januar 2012

Onsdag 4.januar

Det er jaggu stritt å reise til byen men, tro det eller ei, det er ikke riktig alt de har på landhandelen i bygda vår, så da må jeg til storbyen. Søsteren min ble med i dag og vi er effektive som bare det, ikke noe tull, inn på butikken, kjøpe det vi skal og raskt ut igjen.

Jeg har lenge ønsket meg en sømbyste men de koster endel penger og med en kropp som min som slettes ikke går inn og ut på de rette stedene er det ikke så enkelt.
Men så, i boka Made by  me, sto det hvordan man kan lage sin egen byste av litt tape, byggskum og kosteskaft. På Biltema fikk jeg alt og en helg det passer skal Nina hjelpe meg med å lage byste.
Jeg lover å legge ut underveisbilder.


Det er jo salg på SparKjøp i disse dager og det kan jeg jo ikke gå glipp av.
Jeg skal strikke meg Kragejakke fra Nøstebarnboka og den skal ikke bli blass og kjedelig nei.


Jeg er godt igang med dressen, fargene synes jeg ble veldig fine og tror det blir enda finere når jeg får litt mere brunt på, knappestolpen og vrangbordene på armene skal også være brune.


Når mannen i huset er reist på jobb inntar Margit stolen hans og synes det er helt topp.
Egentlig synes hun at han burde være mye mere på jobb for da kan hun ha mamma helt for deg selv og det er best i hele verden.


Nå skal jeg slenge beina på puffen, finne frem strikketøyet og du skal ikke se bort fra at jeg trenger litt sjokolade også. (Lurer på om jeg skal låne litt av sjokoladen min bedre halvdel fikk til jul.)

Jeg tror muligens jeg må starte litt forsiktig på Kragejakka i kveld, bare sånn for å se hvordan den blir liksom.

Ha en super kveld alle sammen.

6 kommentarer:

Nina sa...

Margit er bare helt nydelig! Fred Arne hilser spesielt til henne :-)
Gleder meg til bystelaging - ser ikke bort fra at vi må lage en til meg også.

Deilige, friske farger du har kjøpt på garnet ditt! Nå er alt grått ute og da er det ekstra kjekt å sette litt farge på tilværelsen!

Ha en kjempefin kveld!!!

Petronella sa...

Ser jammen ut som du er både kreativ og effektiv - Du utretter en hel masse. Flink er du også. Inspirerende =)

Anonym sa...

Gleder meg til å se sømbysten! Mulig jeg må titte litt i boka før den tid - jeg vil også ha!

Lisbeth sa...

Godt nyttår!

Så nydelig pus du har! Ser at hun sitter slik Lazar ofte gjør. Klart at hun liker å ha deg for seg selv, det er jo så kos med full oppmerksomhet.

Dressen blir kjempefin med de brune detaljene. Personlig er jeg veldig spent på kragejakken din!

Jeg gleder meg til å se hva du skaper i året som kommer, og så håper jeg at du får et kreativt godt år!

wia sa...

Er spent på å se hvordan du lager den bysten. Ellers så blir det nok en stilig kragejakke.

marie sa...

Ha. For et kult bilde av katten. Sitter som en mann, jo.