lørdag 31. januar 2009

Den siste dagen i januar

Jeg strikker sokker og strikker sokker. Den blå sokken heter Hourglass Eyelet Socks og er egentlig lyser blå. Den grønne heter Lacy Mock Cable Socks og er falske fletter. Har strikket det mønsteret flere ganger og synes det blir fint. De blå sokken har jeg tatt i bruk selv og de grønne er lagt i skuffen i påvente av ny eier. Og begge sokkene har en make, bare så det er sagt. Det er mange som sliter med å få strikket sokk nummer to men slik har jeg aldri hatt det. Jeg strikker sokk nummer to med like stor glede som nummer en.


Her er det letter å se de falske flettene. 


Og slik er mønsteret på de blå. Begge paren er strikket i Silja.


Jeg er veldig glad i å bruke pulsvanter og nå har jeg enda ett par. Mønsteret er mitt eget . Etter jeg lærte å strikke tommelkile synes jeg det er enda bedre å bruke pulsvanter. Garnet er Alpa fra Euro Pris. 



Jeg var innom SparKjøp så fort i går og der er jo salg i januar. 20 % på garn og det hjelper jo litt. Men jeg behersket meg og kjøpte bare dette Silja garnet. Liker godt å strikke sokker av dette. Og to av nøstene skal bli til februarlua som jeg får mønster på klokka 12 i natt. Ja, selvfølgelig må jeg sitte oppe å vente på mønsteret. Og jeg ser ikke bort fra at jeg også må begynne å strikke den.


Så nå er resten av kvelden viet til sokkestrikking og tvtitting. Jeg har startet på oransje sokker og de skal jeg gi bort. 

Ha en fin lørdagskveld.

2 kommentarer:

M sa...

Så fine sokkene var! Ha en fortsatt god helg.

salvie sa...

Kjempefine sokker du har laga!blir alltid imponert når noen strikker så flotte mønstersokker.Jeg har lagt ut en award til deg i bloggen min. Fikk problemer med å linke til deg.Har prøvd mange ganger.Må prøve å finne ut av det.God helg:)