tirsdag 9. desember 2008

9. desember 2008

Så er nok et par pulsvanter ferdig. Jeg synes det er en grei gave å gi bort, de er gøye å strikke og det går fort. Disse har jeg ikke bestemt hvem som skal få enda så de blir puttet i skuffen sammen med alt det andre jeg ikke vet hvem som skal få.
Strikket i Silja og mønsteret har jeg funnet en vei og laget min versjon. Jeg husker så dårlig.


Så er det nestsiste julegave. Tre luer, tror de heter Tychus, men mulig jeg husker feil. Kjempe enkle og, ifølge sønnen min, dritkule. Strikket i Rubin.



I dag har jeg vært til byen å gjort de siste julegave innkjøpene. Og utrolig nok ble det med noe garn hjem. Noe skal bli sokker, et par votter er tenkt og pulsvanter. De sokkene jeg har startet på er den siste julegaven jeg skal strikke i år. Herresokker i str. 47. Phu.



I morgen skal jeg bake flatbrød er planen. Det må jeg ha til jul. En slag småkake har jeg også igjen å bake men det tar jeg til torsdag. Tror jeg. Jeg var innom mamma i dag og da ble mine kakabokser på mirakuløst vis fulle. Snille mammaen min.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Herlige pulsvanter, og så utrolig produktiv du har vært.. Deilig med mamma som baker.. kos deg masse..

Jeg har en "julegave" til deg i bloggen min..

Ønsker deg en herlig adventshelg med masse kos og kreativitet

Anonym sa...

Hei Tebasile. Jeg titter innom deg i kveld for å ønske deg ei riktig God Jul, og for å enda en gang takke for den flotte strikkepinnemappa jeg fikk kjøpe av deg i sommer - jeg klarer meg ikke uten den lenger :-)